RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

Spelledare

Svarta solen - Kopplingar

Ett forum för alla spelledare att diskutera äventyr, hemligheter och annat som bara är för SLs ögon. Varning Spoilers :!:

by Gamling » 23 Jan 2017, 16:09

Hej,

Jag saknar just nu 2 äventyr, Snösaga och Likstorm, för att kunna spela igenom hela Kampanjen med min grupp.

Dock har jag svårt att se kopplingen mellan t ex Vildhjärta och Eldsjäl, speciellt när karaktärerna möjligen går ett mörkt slut till mötes, vilket får mig att fundera hur man ska göra Likstorm.

Vildhjärta slutar ju verkligen med "detta är bara början"-scenario, men hur hänger resten ihop?

Skulle någon kunna hjälpa mig att dra kopplingarna mellan alla äventyr?
Gamling

by osbjer » 23 Jan 2017, 17:52

Man behöver göra nya rollpersoner efter snösaga. Så vår kampanj tog slut där. Men kanske lika bra det.

/j
osbjer

by Gamling » 23 Jan 2017, 19:41

osbjer wrote:Man behöver göra nya rollpersoner efter snösaga. Så vår kampanj tog slut där. Men kanske lika bra det.

/j

Jaså? Dör alla karakäterna i Snösaga eller varför behöver man göra nya?

Jag vet att i Eldsjäl får man ju offra sig som val, men visste inte att nya behövs i och med Snösaga. :o
Gamling

by Brynjard » 28 Jan 2017, 18:57

Att göra nya efter Snösaga har jag inte sett som nödvändigt. Visst har vissa kanske minst en kroppsdel osv men det är enligt mig ingen anledning att inte spela med dem. Däremot har jag knappt funnit någon "characterknowledge" i Eldsjäl som binder ihop det med övriga. SL kan finna saker som knyter an till Likstormmen thats it enligt mig.

Vi har spelat Vildhjarta, Snösaga och Likstorm och tar Eldsjäl som ett fristående äventyr.
Spelleder: Vildhjarta med DoD Trudvang och Mutant: År noll.

Spelar: Virannsk dulgadråpare med onlinetjänsten (SL:s egna kampanj i Vastermark).
Brynjard

by Gamling » 01 Feb 2017, 18:09

Brynjard wrote:Att göra nya efter Snösaga har jag inte sett som nödvändigt. Visst har vissa kanske minst en kroppsdel osv men det är enligt mig ingen anledning att inte spela med dem. Däremot har jag knappt funnit någon "characterknowledge" i Eldsjäl som binder ihop det med övriga. SL kan finna saker som knyter an till Likstormmen thats it enligt mig.

Vi har spelat Vildhjarta, Snösaga och Likstorm och tar Eldsjäl som ett fristående äventyr.

Låter som en plan, ska försöka med det då. :)
Gamling

Return to Spelledare