RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

Spelledare

Tredjeparts äventyr

Ett forum för alla spelledare att diskutera äventyr, hemligheter och annat som bara är för SLs ögon. Varning Spoilers :!:

by Chutnik » 22 Feb 2016, 13:47

Hej!
Är en relativt färsk SL som nyligen fölorat oskulden som spelledare i Götterdämmerung. Jag och min spelgrupp har precis tagit oss igenom det förträffliga äventyret "De grå fiskarna" och jag har fått lite blodad tand för att hitta olika hobbyprojekt till GD för att dryga ut valmöjligheterna till de (väldigt välskrivna) officiella uppdragen från Riotminds.

Tänkte att det kunde vara fint att samla ihop info om lite tredjeparts äventyr, har ni några hobbyprojekt som ni kan rekommendera?
Quidquid latine dictum sit, altum viditur
Chutnik

by ziox » 22 Feb 2016, 14:58

Här är lite osorterade saker från min GD-mapp, lite supplement och några äventyr: http://1drv.ms/1oXgFVS

Slipar även på ett eget äventyr som heter "Dr. Moreaus experiment" men det är det en bra bit kvar på.
Spelleder: Game of Trudvang
ziox

by Chutnik » 22 Feb 2016, 16:20

WOW! :shock:
Vilken skattgömma!

Tack så mycket, Zoix!
Det var minsann en rekorderlig samling. Har du några äventyr du skulle rekommendra speciellt?
Chutnik

by ziox » 22 Feb 2016, 17:19

Ruud van Visserwijk är det enda som jag har kört för mina spelare och det var ett göttigt äventyr. De grå fiskarna har vi bara börjat att spela. Har inte spellett så mycket GD, tyvärr
ziox

by Klaatu » 22 Feb 2016, 20:08

Chutnik wrote:Jag och min spelgrupp har precis tagit oss igenom det förträffliga äventyret "De grå fiskarna"....

ziox wrote:Ruud van Visserwijk är det enda som jag har kört för mina spelare och det var ett grötigt äventyr.

Som den nådefulle uppdragskonstruktören jag är sugar jag som en dammsugare åt mig av era lovord. 8-)
Image
Klaatu

by Chutnik » 23 Feb 2016, 14:13

Klaatu wrote:
Chutnik wrote:Jag och min spelgrupp har precis tagit oss igenom det förträffliga äventyret "De grå fiskarna"....

ziox wrote:Ruud van Visserwijk är det enda som jag har kört för mina spelare och det var ett grötigt äventyr.

Som den nådefulle uppdragskonstruktören jag är sugar jag som en dammsugare åt mig av era lovord. 8-)

Det tycker jag du ska Klaatu! De grå fiskarna var sjuk bra, den har ett bra utbud av vardagsspänning och mystik som jag verkligen tycker om.
Har tittat en del på Ruud van VisserWijk och gillar det jag sett. Den har lite Call of Chuthulu-vibbar vilket jag diggar. Funderar nu på om jag kan få min spelgrupp att styra kosan mot Nederländerna efter att de tagit sig igenom Ubel Staal.
Håller du på med något nytt projekt till GD just nu?
Chutnik

by Klaatu » 23 Feb 2016, 20:01

Chutnik wrote:Har tittat en del på Ruud van VisserWijk och gillar det jag sett. Den har lite Call of Chuthulu-vibbar vilket jag diggar.

Guilty as charged! ;)

Chutnik wrote:Håller du på med något nytt projekt till GD just nu?

Kort svar nej. Jag håller främst på att skriva mina Karl Kämpe-noveller som har hämtat en del inspiration från Götterdämmerung.
Image
Klaatu

by Magnus » 29 Feb 2016, 10:16

Klaatu!
Varför inte lägga upp dina götteruppdrag i RiotOnline via självpubliceringsverktyget? :P
/Magnus
Magnus
Allsmäktig

by Klaatu » 29 Feb 2016, 19:11

Magnus wrote:Klaatu! Varför inte lägga upp dina götteruppdrag i RiotOnline via självpubliceringsverktyget?

Tre orsaker.
1. Jag har inte riktigt tid, upptagen som jag är.
2. Mina äventyr är skrivna till GD1 och jag vet inte hur regelmässigt de är kompatibla med GD2:s regelverk.
3. När jag läste självpubliceringsverktyget (när det introducerades) så tyckte jag att det såg rätt omständigt ut. Jag har ingen tid/lust att lära mig det just nu.
Image
Klaatu

by ziox » 29 Feb 2016, 21:57

Klaatu har jag tillåtelse att för din räkning lägga upp äventyren och konvertera de bitar som behövs?
ziox

Next

Return to Spelledare