Måste säga att jag också verkligen uppskattade detta äventyr!
Jag och min bror har länge försökt få våra vänner att bli intresserade av rollspel. Det är inte särskilt kul att försöka lira med en sl och en rollperson (vi har försökt några gånger). Det var alltid en viss rädsla från folk att det skulle bli "wierd" och töntigt...
På nyårsafton hade vi fest hos min bror och folk började bli flummiga. Då tog vi fram DoD 16 och Jungfruholmen! Vi hade pluggat hårt och gjort färdiga karaktärer som passade spelarna så det var bara att säga -Sitt. Det här är du, dina vapen, och vilket skit du är bra på.
Vi gjorde allt väldigt lättsamt och det var väldigt lyckat! Vi spelade tills det var dags att gå ut och se fyrverkerier. Efter det att vi kom tillbaka ville alla fortsätta med äventyret som vi tillslut blev färdiga med klockan fyra på morgonen. Vi hade jätteroligt och nu kluras det på när vi ska ses nästa gång.
Så tack vare de simpla och mysiga reglerna i DoD 16 samt det framförallt snabba men också intressanta äventyret Jungfruholmen (+lite alkohol) har vi äntligen lyckats övertala folk att ta steget!
Tack Medua games och Riotminds!