RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

Spelledare

Errata för tidigare versioner

Ett forum för alla spelledare att diskutera äventyr, hemligheter och annat som bara är för SLs ögon. Varning Spoilers :!:

by Rodvar » 04 Apr 2016, 22:17

Hej!

I och med att vi återigen har hoppat framåt till en ny utgåva av DoD tänkte jag passa på att kolla om det är möjligt att få tag på errata för tidigare böcker någonstans. Tänker att eftersom RiotMinds nu varit så schysta och lagt upp så mycket äldre material på sidan så kanske även errata kan dyka upp? Är ute efter allt man kan hitta från regelrättelser i DoD6 ända fram till jubileumsutgåvorna. Hittar fortfarande udda grejer där man inte riktigt vet om det är fel eller bara säregen design.

Vad sägs? Finns det någonstans? Någon som sitter på gamla dokument med rättelser någonstans?
Rodvar

by Quirloo » 08 Jun 2016, 11:39

Hejsan,

Jag har tyvärr endast ett riktigt gammalt papper med några enstaka rader som Errata. Ingen aning om var jag hittat det heller tyvärr. Dock undrar jag var jag kan posta stavfel/frågeställningar m.m. som rör Riotonline? Exemepelvis står det Vitertavlor, och inte Vitnertavlor under Vitnervävarna. Sådant stör mig :P
Quirloo

by Quirloo » 08 Jun 2016, 14:12

'När besvärjaren lärt sig se vitnern måste hen eller hon lära sig tämja och väva den.'

Hen eller hon, det låter inte riktigt jämnställt när vi nu ändå använder hen.
Quirloo

Return to Spelledare