Hej,
Jag och min rollspelsgrupp kommer att dra igång med Svarta Solen snart och jag skulle gärna vilja ha lite hjälp med tips och upplägg.
Tanken är att de ska starta med ett mindre äventyr, Trollkvinnans Gåta, för att sedan hoppa in i Vildhjärta, Snösaga och Likstorm. Tanken är att Trollkvinnans Gåta ska vara som en prolog de får spela sig igenom, men som ändå hör ihop med resten av äventyren.
Jag tänker mig att trollen som är utskickade för att hitta Sorge egentligen är utskickade av Blodughadda och att Snödrottningen vill ha Sorge vid sin sida i det kommande kriget. Ifall spelarna misslyckas med att stoppa Sorge, då kommer de få möta henne vid senare del av kampanjen, men ifall de skulle lyckas då kommer Blodughadda skicka ut troll efter spelarna. Dessa kan de få möta mellan äventyren, eller att det sker möte i ett av de andra äventyren.
Jag kommer även ha med en korp, som bara har ett öga, som spelarna kommer se i början av Trollkvinnans Gåta och i slutet. Detta ska sedan visa sig vara Vildhjärta själv, eller en av Vildhjärtas undersåtar, som lyckas "lura" med sig spelarna till just Vildhjärta. Då Vildhjärta sett att dessa kan hantera/eller inte någon som Sorge, vill han testa dem i sin skog för att se ifall de klarar av de hemligheter har ruvar på. Eller så kanske han tar dit dom i hopp om att de kan stoppa Blodughadda och Snödrottningen som försöker stjäla Snösaga från hans domäner.
Finns det fler saker jag kan göra för att binda ihop den Trollkvinnans Gåta med resterande äventyr?
Har ni tips på bra ledtrådar som spelarna kan fånga upp som handlar om Vildhjärta, Snösaga eller Likstorm?
/Gamling