RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

Regler

Hjälp med husregler samt fråga till Riotminds

Regelforum för Trudvang. Här ska alla diskussioner och frågor om regler ställas.

by Garra » 11 Mar 2018, 15:17

Hej! Eftersom jag är ganska sen på Trudvang-tåget så har jag aldrig haft möjlighet att äga de äldre utgåvorna i fysisk form, bara Trudvang Chronicles. Är i överlag väldigt nöjd med detta regelsystem och har med glädje stött alla kickstarters, men något som jag saknar litegrann nu när jag ska börja spelleda själv är vissa "dödligheter" som t.ex effekter vid perfekt slag eller fummel, skräckeffekter och Kp i kroppsdelar/kritiska skador.

Jag har bara erfarenhet av att ha spelat i Trudvang 2006, men kommer ihåg med värme hur fullständigt livrädd och medveten man var om sin egen skörhet inför varje strid, och hade väldigt gärna velat återskapa denna känsla i det nya systemet.

b]Om det inte bryter mot några regler[/b] (eftersom allt är ur tryck och ej tillgängligt att köpa via någon digitial tjänst) så hade jag varit superglad om någon hade kunnat skanna just de sidor i den senaste version där dessa regler fanns med?

Nevermind, har lyckats köpa 2006 års regler. Frågan till Riotminds kvarstår dock!

Jag har även en fråga till Riotminds, finns det några planer på att publicera en bok med tillägsregler (förslagvis just kp i olika kroppsdelar, fler disciplines och specialities) till de huvudreglerna?
Garra

Return to Regler