RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

Regler

Trudvang jämfört med tidigare utgåvor?

Regelforum för Trudvang. Här ska alla diskussioner och frågor om regler ställas.

by Astvinr » 04 Aug 2017, 12:17

Hallå kära Trudvang/DoD-fans.

Först vill jag bara säga:
Fan vad jag har saknat det här. Har inte rollspelat på ett par år nu, men nu är det tamejfan dags!

Det system jag är mest bekant med är det ursprungliga Drakar och Demoner: Trudvang, även känt som DoD7.
Jag har i princip alla böcker som getts ut till den versionen och är mycket bekväm med regelsystemet.

Så nu när jag återvänder ser jag att det nu finns "Trudvang" respektive "Drakar och Demoner 2016".
Den senare antar jag är mer som gamla DoD-systemen, men jag undrar framförallt hur "Trudvang" är jämfört med DoDT.

Jag vill minnas att det gjordes en del ändringar när RiotOnline-släpptes, men jag grottade aldrig helt ner mig i det även om jag minns en del.

Är nya Trudvang mer eller mindre som DoDT:Online eller en vidareutveckling av det? Är Trudvang det samma som Trudvang Chronicles?

Kan nån ge mig en svepande beskrivning av de huvudsakliga skillnaderna mellan DoDT/DoD7 och nya Trudvang?

Kan man förresten köpa böckerna än? Kommer de finnas i svensk och engelsk (Chronicles) version?
Astvinr

by Astvinr » 20 Aug 2017, 19:00

Nevermind, jag förstår på ett ungefär hur det ligger till efter att ha läst lite i Trudvang Chronicles-forumet.
Astvinr

Return to Regler