RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

Regler

Ladda ned böckerna?

Regelforum för Trudvang. Här ska alla diskussioner och frågor om regler ställas.

by FredrikAkerblom » 03 Jan 2017, 20:47

Hallå!

Jag köpte nyligen Drakar och Demoner: Trudvang, jag fick därmed tillgång till onlinetjänsten och kan se böckerna som ingick. Jag skulle dock gärna ha vilja ladda ned PDF:erna då jag och kamraterna föredrar att spela runt ett bord - PDF:er på läsplattor är väldigt mycket smidigare och vi kommer antagligen inte ha internet-tillgång.

Så min fråga är alltså: Hur bär jag mig åt för att ladda ned böckerna?

// Fredrik
FredrikAkerblom

by osbjer » 03 Jan 2017, 21:12

Det går inte vad jag vet.

/j
osbjer

by Ciutar » 04 Jan 2017, 10:01

Det ska gå att få ut enskilda avsnitt (inte böckerna som helhet) i PDF:er med bara texten (inga bilder, tyvärr). Jag har gjort det tidigare, men kan för mitt liv inte komma ihåg exakt hur jag bar mig åt. Jag har dock för mig att man skulle trycka på knappen "Skriv ut" i den svarta menyraden längst upp i avsnittet, och sedan välja PDFCreator i rullisten för skrivare, så kan man spara ner texten som en PDF. Vet inte om det går att göra på surfplatta, men du borde kunna göra det på dator och sedan föra över.
Ciutar

Return to Regler