Här kan ni skriva in den errata ni hittar med sidhänvisning.
CP = Codex Persona
LL = Lex Libris
Genom att bidra med information om fel i GD hjälper ni oss på RM att sammanställa en fullständig errata.
Moderatorer: Nidhögg, Jeraes, theo, Mekradoni, Åsa, Röde Jack
veganders skrev:Ledsen att jag inte fick med sidnummer men sitter i skolan

EAX skrev:Vapenhaveri-tabellen LL vet inte vilken sida för jag läser från spelledarskärmen:
om man slår 10 på t10:an:
Vapnet sprängs och blir obrukbart. Skytten tar 1T6 skada (vid bruk av gevär slå 1T10: 1-4 huvud, 6-10 vapenarm, vid bruk av pistol inträffar skadan i vapenarmen).
Vad hände med 5:an då?
koppar skrev:Mycket liten bagatell, men jag anser att priset som satts i Lex Libris på sadlar är minst sagt underskattat. En sadel kostar lika mycket som en dyrk, hyvel eller slägga. Skulle nog vilja multiplicera angivet pris med minst 10 gånger. (Om inte priset angivits för en klövjesadel förstås, dvs en enkel packsadeltyp för att avlasta en hästs rygg när den bär en last)
...
koppar skrev:i LL under kapitlet skador(sid 37) står det att en kroppsdel är av eller obrukbar om SP är mer än KDPx2.
På sid 36 under rubriken Kroppspoäng står det att om SP är större KP är man död.
Innebär det då att om man får sin arm avhuggen eller "avskjuten" dör man automatiskt eller har jag misstolkat reglerna?
Användare som besöker denna kategori: Yahoo [Bot] och 1 gäst