RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

Spelledare

Marsklandet i skymingshavet kampanjen

Ett forum för alla spelledare att diskutera äventyr, hemligheter och annat som bara är för SLs ögon. Varning Spoilers :!:

by crilloan » 29 Apr 2019, 12:27

Hej!

Då kaldarox dröjde så har jag lagt starten till skymingshavet kampanjen i kardien,
Kalneerna som har jag gjort om till Kerbosh på antivins udde och i Nordmark.

Vi har spelat tre mindre äventyr (på 1.5 år-..) och ska sätta igång på allvar nu.
Min plan är att köra gastarnas ö och sedan Marsklandet.
Tanken är att artefakten i Marsklandet har sin bakgrund i Okeanos och ger de vidare ledtrådar.

Jag funderar dock på om marklandet kanske är lite för stort för att lägga in innan själva resandet?

Hälsningar
C
crilloan

by Colibri » 30 Apr 2019, 15:18

Hej

Jag tror att om du ska spela hela Marsklandet kan vara ganska stort. I alla fall om du bara vill använda det som språngbräda ut i Skymningshavet.

Bara alvgrottan med kristallen i slutet borde vara flera spelmöten och drakmötet likaså.

Jag tror att du ska köra alvgrottan, i alla fall om du vill komma iväg. Annars är ju Marsklandet en fantastisk kampanj att spela.

Mvh
C
Colibri

by crilloan » 01 May 2019, 10:11

Tack för återkoppling :)

Det låter vettigt att begränsa.
Först tänkte jag dock köra Gastarnas ö, lite nyfiken på hur det fungerar spelmässigt.

Hälsningar
C
crilloan

by Colibri » 03 May 2019, 23:14

Hej

Låter som en bra start tycker jag, har du börjat spela?

Om du vill bygga ut Gastarnas Ö tror jag att det skulle passa bra att lägga in Svartnissarnas torn eller Vargön (om du vill ha lite mer utmaning för dina spelare så lägger du till varulven) på Skarvön. Det tror jag kan bli en bra påbyggnad och om jag inte missminner mig så behöver inte svartnissarna förvandlas till gastar eftersom de inte bor på Gastarnas Ö men minnet sviker exakt hur förbannelsen fungerade.

Mvh
Colibri

Return to Spelledare