RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

Värld och inspiration

Monsterboxen

Ett forum för spelvärlden och setting. Här ska diskussioner och frågor om spelvärldar och setting ställas.

by Ezping Orm » 02 Jan 2017, 01:14

Skulle vara spännande att höra Riotminds tankar när det gäller Monsterboxen?? Det här känns ju som en av Riotminds starkaste sidor (med tanke på Jorges Bestiarium och samarbetet med Sveriges bästa illustratörer). Gillade dessutom Anders Blixt artikel om kattfolket i Fenix.

Personligen hoppas jag på en blandning av Monsterboxen till gamla DoD, Jorges Bestiarium och Nordiska Väsen. Minst ett uppslag om varje varelse och gärna med en del "in-game-beskrivningar" och en del ren regelfakta.

Viktigaste varelserna från Monsterboxen måste ju förstås vara med! Inklusive silveralver, satyrer, svartnissar, karkioner, reptilmän, stryparrankor, onaqui och likätare.
Ezping Orm

by Klaatu » 02 Jan 2017, 13:30

Jag tycker att alla sorters insektoider byts ut mot Myrlingar. ;)

Image

Tryck här för att läsa mer om Myrlingen!
Image
Klaatu

by Theo » 02 Jan 2017, 20:25

Hmm.. ja vi håller just på och formerar tankarna. Men vi kommer helt klart ta godbitarna från den gamla monsterboken 1 och 2 och sen kanske lägga till något eget. Vi har inte helt bestämt om vi ska göra en box, eller en bok.. vi måste suga på den karamellen lite.

Myrlingen är cool, men den har du ju redan gjort nu! :D

Theo
Theo

by Paguson » 05 Jan 2017, 19:55

Låter underbart med en monsterbox/bok, ser jag fram emot :). Men sikta på en box, tycker om boxar =)
Paguson

by Klaatu » 06 Jan 2017, 01:05

Paguson wrote:Men sikta på en box, tycker om boxar =)

Jag gillar också boxar men det börjar bli trångt i bokhyllan. Satsa istället på en bok som man kan stoppa in i DoD-boxen.
Image
Klaatu

by Exkodius » 06 Jan 2017, 16:14

Vad jag helst skulle vilja se är en box, som man kan överföra till första boxen.

Tänker att boxen innehåller tre saker, en bok (Monsterboken), nya pappersark med figurer till de nya varelserna samt baser till de utklippta varelserna. Detta kan man enkelt bara överföra till orginallådan som en expansion om man vill.

Jag gillade verkligen de snyggt ritade figurerna i DoD 16 lådan. Det hade varit väldigt synd om man inte hade några att använda för de nya varelserna. ;)
Exkodius

by Arioch » 06 Jan 2017, 22:27

Hoppas på en nice box i stil med upplägget av den tidigare monsterboxen, fast mera material från Monsterboken I och II.
Arioch

by Maltavius » 08 Jan 2017, 16:02

Exkodius wrote:Jag gillade verkligen de snyggt ritade figurerna i DoD 16 lådan. Det hade varit väldigt synd om man inte hade några att använda för de nya varelserna. ;)

Ja de var jättesnygga, tyvärr alldeles för för få orker, svartalfer och humanoider.

Jag hade betalt en 20 eller två för fler ark
Maltavius

by Exkodius » 10 Jan 2017, 02:51

Maltavius wrote:
Exkodius wrote:Jag gillade verkligen de snyggt ritade figurerna i DoD 16 lådan. Det hade varit väldigt synd om man inte hade några att använda för de nya varelserna. ;)

Ja de var jättesnygga, tyvärr alldeles för för få orker, svartalfer och humanoider.

Hmm... Riotminds skulle kanske slänga ut lite extra monster ark på riotshop? Så som dom gjort med rollformulären. Det skulle lösa det problemet. :)
Exkodius

by Theo » 10 Jan 2017, 14:26

Exkodius wrote:
Maltavius wrote:

Hmm... Riotminds skulle kanske slänga ut lite extra monster ark på riotshop? Så som dom gjort med rollformulären. Det skulle lösa det problemet. :)

Ingen dum idé! Vi ska fundera på det!
Theo
Theo

Next

Return to Värld och inspiration