RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

Värld och inspiration

Monsterboxen

Ett forum för spelvärlden och setting. Här ska diskussioner och frågor om spelvärldar och setting ställas.

by Windefalk » 15 Jan 2017, 14:10

Theo wrote:
Exkodius wrote:
Maltavius wrote:
Exkodius wrote:Jag gillade verkligen de snyggt ritade figurerna i DoD 16 lådan. Det hade varit väldigt synd om man inte hade några att använda för de nya varelserna. ;)

Ja de var jättesnygga, tyvärr alldeles för för få orker, svartalfer och humanoider.

Jag hade betalt en 20 eller två för fler ark

Hmm... Riotminds skulle kanske slänga ut lite extra monster ark på riotshop? Så som dom gjort med rollformulären. Det skulle lösa det problemet. :)

Ingen dum idé! Vi ska fundera på det!
Theo

Jag hade gärna sett ett liknande ark med objekt som te.x. träd, väggar, bord, mur och annat för att förhöja inlevelsen till det tomma rutnätet som planen utgör. Jag förstår ju att man inte kan måla upp en exakt bild men det kan vara viktigt (och snyggt) med vart vissa saker står.
Windefalk

by Arioch » 16 Jan 2017, 03:30

Hmm, det är rätt enkelt att börja samla "rekvisita" till din spelplan, bara ha ögonen öppna när du är i naturen, för stenar, grenar, och annat som du kan ha som stenblock, fallna träd osv. Sedan med lite vidare ansträngning kan du lätt göra stenmurar osv av diverse material och måla om du nu vill. Mitt på 80talet gjorde jag enkelt träd av grenar som limmades i en basplatta. Sedan limmade jag bomull tror jag det var på grenarna som "löv" och målade grönt. Var kanske inte de snyggaste, men de fungerade.

Och jag minns White Dwarf hade en hel del artiklar om hur man byggde hus osv ifrån papp, för att sedan måla.
Arioch

by Windefalk » 18 Jan 2017, 19:50

Arioch wrote:Hmm, det är rätt enkelt att börja samla "rekvisita" till din spelplan, bara ha ögonen öppna när du är i naturen, för stenar, grenar, och annat som du kan ha som stenblock, fallna träd osv. Sedan med lite vidare ansträngning kan du lätt göra stenmurar osv av diverse material och måla om du nu vill. Mitt på 80talet gjorde jag enkelt träd av grenar som limmades i en basplatta. Sedan limmade jag bomull tror jag det var på grenarna som "löv" och målade grönt. Var kanske inte de snyggaste, men de fungerade.

Och jag minns White Dwarf hade en hel del artiklar om hur man byggde hus osv ifrån papp, för att sedan måla.

Tack för info men jag har dessvärre inte tiden att mecka även om det tar kort tid när man fått upp snitsen lite. =)
Windefalk

Previous

Return to Värld och inspiration