RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

Regler

Öka grundegenskaper.

Regelforum för DOD. Här ska alla diskussioner och frågor om regler ställas.

by Erken » 07 Feb 2017, 18:38

Då jag inte hittar något i boken om att öka sina grundegenskaper utan bara färdigheter. Kör ni andra utan ökningar i grundegenskaper eller har ni några egna schyssta husregler ni vill dela med er utav?

Tack
/Erken
Erken

by Anders » 07 Feb 2017, 20:15

Jag använder mig av tidigare versioners hjältepoäng, som kan användas för att förbättra grundegenskaperna bland annat

Ett annat alternativ skulle vara att de får höja grundegenskaperna när en färdighet når 100. Spelaren kan då höja grundegenskapen som ligger till grund för färdigheten. Är det två får man välja en.
Anders

by Tjacu » 17 Feb 2017, 14:44

I våran grupp så kör vi för tillfället iaf att såfort man kommer över 90 i en färdighet så kan man höja tillhörande grundegenskap, dock sänker detta färdighetschansen med hur mycket man höjde till.

Ex, Våran kriggare har nått 91 i närstrid stid, och har 17 i sty, han väljer då nästa gång vi har höjningslag at sänka sin närstrid till 73 och höjer sin sty till 18 (samt räknar om alla grundchanser baserade på sty)

det tyckte vi var en bra balans för att höja grundchanserna genom "träning".... och max är såklart 25 i någon grundegenskap :)
Tjacu

Return to Regler