RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

Regler

Färdigheter

Regelforum för DOD. Här ska alla diskussioner och frågor om regler ställas.

by Arioch » 29 Mar 2017, 01:51

Vakten ska då slå Finna Dolda Ting (som numera täcker upp all typ av uppfattning). Om både den smygande karaktären och vakten lyckas så beror det på vem som lyckades bäst. Det är här lyckade och perfekta slag kommer in i bilden för att ge två nivåer av framgång.

Om båda har samma nivå av framgång (säg att båda slår ett perfekt slag) så låter jag den som har högst CL vinna när två färdigheter står mot varandra så.
Arioch

by Jerakin » 29 Mar 2017, 11:11

Tack för svaret!

För att Tjuven har besvärjelsen Genomskinlig måste då vakten slå under sin CL/2? Ifall båda lyckas skulle du döma att det är värdet på Finna Dolda Ting efter halveringen eller före som gäller när du jämför vem som är bäst?
Jerakin

by Anders » 29 Mar 2017, 11:18

Ett annat sätt att lösa det är att kolla hur bra det lyckades, alltså att ta CL-tärningsslaget.

Den som får högst värde "vinner".
Anders

by Arioch » 02 Apr 2017, 15:19

Hade föredraget denna version av DoD haft grader av framgång, typ en grad per hela 10 poäng man slår på tärningen under CL. Typ som WFRP2/DH
Arioch

by Galdron » 02 Apr 2017, 20:51

Det är ju alltid lätt att arbeta in något sådant själv om man vill. Det hänger väl i hur villig man är att arbeta in egna regler som passar och blir balanserade. Själv kan jag vara ganska så detaljerad när jag spelledare. Jag vill ha listor för allt, men inte i strid som gör beräkningar som tar lång tid. Tycker ett slagfält kan ta som ett helt spelmöte nästan och det mesta man gjort är att tillämpa kunskaper som matteläraren i lågstadiet skulle bli nöjd över... och ändå lyckas man ju räkna fel ibland.
Jag har ju aldrig fått något plus i kanten, det kan jag säga att jag aldrig fått.
Men jag kan ju inte heller säga att det är någon som har varit nöjd som varit här, det kan jag ju säga samtidigt.
Galdron

Previous

Return to Regler