RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

General

Köp & Sälj

Platsen för seriösa diskussioner, som inte behöver handla om Trudvang eller Götterdämmerung.
The place for serious discussion which need not involve Trudvang or Götterdämmerung.

by Mattsson » 15 Jun 2016, 07:17

Hej!

Jag är ny på forumet så hej på er alla! :)
Jag har precis börjat spela DoD och jag axlade ansvaret att vara SL i vår grupp med tre av mina polare.

Jag har införskaffat DoD 6, Eldsjäl, Vildhjarta, Likstorm samt Jorges Bestiarium.

Nu till min fråga: Jag letar efter Snösaga och undrar om någon har ett exemplar av boken till salu?

Mvh // Daniel
Mattsson

by Brynjard » 20 Jun 2016, 21:37

Hej Daniel och välkommen!

Snösaga finns då och då på Tradera och brukar sällan gå för under 1000kr (gjorde ett klipp och fick min för 900kr). Jag förstår att du vill ha den och få samlingen komplett.

Den är dock dåligt skriven utan någon egentlig sammanfattning (I Likstorm har grabbarna lyckats betydligt bättre att få äventyret spelbart). Därför om du främst vill ha Snösaga för att spela kampanjen rekommenderar jag att du köper den i onlinetjänsten om du använder den. Jag tyckte det gick smidigare att använda den digitala än i bokform även om jag normalt tycker tvärtom.

Hursomhelst hoppas jag att du får tag i ett exemplar och har riktigt kul kring spelbordet.
Spelleder: Vildhjarta med DoD Trudvang och Mutant: År noll.

Spelar: Virannsk dulgadråpare med onlinetjänsten (SL:s egna kampanj i Vastermark).
Brynjard

by Mattsson » 21 Jun 2016, 07:02

Brynjard wrote:Hej Daniel och välkommen!

Snösaga finns då och då på Tradera och brukar sällan gå för under 1000kr (gjorde ett klipp och fick min för 900kr). Jag förstår att du vill ha den och få samlingen komplett.

Den är dock dåligt skriven utan någon egentlig sammanfattning (I Likstorm har grabbarna lyckats betydligt bättre att få äventyret spelbart). Därför om du främst vill ha Snösaga för att spela kampanjen rekommenderar jag att du köper den i onlinetjänsten om du använder den. Jag tyckte det gick smidigare att använda den digitala än i bokform även om jag normalt tycker tvärtom.

Hursomhelst hoppas jag att du får tag i ett exemplar och har riktigt kul kring spelbordet.

Hej igen!

Tackar! :)
Jo jag och mina tre polare blev också helt sålda på rollspel när vi nu spelat och alla längtar efter nästa session :)

Aaahaa okej tusen spänn kändes lite saftigt, varför är den så dyr?
Trycktes den inte i så många ex eller?
Ja alltså jag vill främst ha tag i den för att spelleda min grupp efter att vi spelat klart Vildhjarta men även för att jag gillar att kunna bläddra i böckerna och dom härliga illustrationerna :)
Men då stöter vi på ett problem iom att vi spelar med DoD6 nu i Vildhjarta och ska vi då köra Snösaga via onlinetjänsten så är det väll lite andra regler och karaktärerna är ju byggda på olika sätt.
Kan man enkelt konvertera en DoD6 karaktär till DoDT?
Jag köpte rollspelet i onlinetjänsten och har tänkt köpa alla böcker digitalt främst just nu för att jag märkte att sökfunktionen är hur bra som helst!
Men jag såg inte Eldsjäl eller Likstorm under produkter på sidan? :(
Varför finns inte dom?

Mvh // Daniel
Mattsson

by Brynjard » 21 Jun 2016, 21:10

Att den är så dyr borde bero på att de flesta som vill ha den redan äger den. Hur få ex den gjordes i är oklart för mig men det är den dyraste och svåraste att få tag i.

Konverteringen är inte alls så svår tycker jag, det svåra jobbet är att få kampanjen spelbar oavsett system. Jag övergav DoD6 när Trudvangboxen släpptes och har spelat både vildhjarta och snösaga med DoDT regler, aldrig med DoD6.

Så även om du köper Snösaga i onlinetjänsten så kan du defenitivt spela den med DoDT eller DoD6 istället för onlinereglerna. Den är ett hästjobb för spelledaren men man kan få riktigt kul med den. Sen kan man ju alltid kolla med Riotminds om det är ok att vi lägger upp stats på slp:er här i en tråd.

Men det passar onekligen i bokhyllan :)
Spelleder: Vildhjarta med DoD Trudvang och Mutant: År noll.

Spelar: Virannsk dulgadråpare med onlinetjänsten (SL:s egna kampanj i Vastermark).
Brynjard

Return to General