RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

General

Skitsnackstråden 3

Platsen för seriösa diskussioner, som inte behöver handla om Trudvang eller Götterdämmerung.
The place for serious discussion which need not involve Trudvang or Götterdämmerung.

by ziox » 28 Jan 2016, 17:48

Ja men då börjar vi väl om med den här.

Själv har jag gått över på LCHF och ska försöka laga tacoskal och tortillas idag på ost respektive blomkål.
Spelleder: Game of Trudvang
ziox

by Klaatu » 28 Jan 2016, 18:16

Ziox: Din förgrymmade kanalje. Du hade fräckheten att göra det första inlägget på det här forumet före mig. Grrrrr. Du har idag skaffat dig en mäktig fiende. Var inte förvånad om du får ovälkommet besök av bistra ryttare beväpnade med svärd och facklor... :D
Image
Klaatu

by ziox » 28 Jan 2016, 18:37

Klaatu wrote:Ziox: Din förgrymmade kanalje. Du hade fräckheten att göra det första inlägget på det här forumet före mig. Grrrrr. Du har idag skaffat dig en mäktig fiende. Var inte förvånad om du får ovälkommet besök av bistra ryttare beväpnade med svärd och facklor... :D

Herr Klaatu, att introducera dig själv med sådant språk passar verkligen inte herre av din magnitud. Jag är Lord of Forum och beväpnar mig med Bann och Permissions :P Kul att ha dig här :)
ziox

by Magnus » 28 Jan 2016, 19:14

Haha! Bra start!
Och som mr Al Bundy brukar säga...
Let's rock!
Magnus
Allsmäktig

by MaxHerngren » 28 Jan 2016, 20:37

ziox wrote:Ja men då börjar vi väl om med den här.

Själv har jag gått över på LCHF och ska försöka laga tacoskal och tortillas idag på ost respektive blomkål.

Haha! Har även jag nya matvanor, bestämde mig för att bli vegetarian lagom till det nya året. Drömmer om burgare.
Better is it to listen to the string that broke than to never draw a bow
MaxHerngren

by Nimfrost » 28 Jan 2016, 20:56

God kväll!
Lyckades ramla in på det här forumet från en facebook-länk.
Jag spelade en hel del Drakar och Demoner 6.0 när jag var yngre men har inte regelboken kvar och jag undrar om DoD 6 reviderade fortfarande finns att köpa? Det här kanske är fel tråd var lite tomt på de andra forum-delarna :)
Nimfrost

by MaxHerngren » 28 Jan 2016, 21:16

Nimfrost wrote:God kväll!
Lyckades ramla in på det här forumet från en facebook-länk.
Jag spelade en hel del Drakar och Demoner 6.0 när jag var yngre men har inte regelboken kvar och jag undrar om DoD 6 reviderade fortfarande finns att köpa? Det här kanske är fel tråd var lite tomt på de andra forum-delarna :)

Välkommen till forumet!

Någon får rätta mig om jag har fel men den boken finns inte längre att köpa av RiotMinds. Jag skulle rekommendera närmaste spelaffär som kanske kan ha ett ex som ligger (typ sci-fi bokhandeln). Annars kan du alltid ge dig in i nya onlinetjänsten (https://online.riotminds.com/) som har mycket av det gamla materialet men uppdaterat till de nya reglerna :)
Better is it to listen to the string that broke than to never draw a bow
MaxHerngren

by Brynjard » 29 Jan 2016, 21:26

Inte lika snyggt som gamla forumet men får hoppas på ssmma aktivitet som i det gamlas glansdagar!

Ziox: Hur gick det med LCHF-tacos?
Spelleder: Vildhjarta med DoD Trudvang och Mutant: År noll.

Spelar: Virannsk dulgadråpare med onlinetjänsten (SL:s egna kampanj i Vastermark).
Brynjard

by ziox » 29 Jan 2016, 23:16

Brynjard wrote:Ziox: Hur gick det med LCHF-tacos?

Själva tacosen blev god men tortilla och skal gick åt helvete. Bättre lycka nästa gång liksom :P
ziox

by Brynjard » 30 Jan 2016, 07:48

ziox wrote:
Brynjard wrote:Ziox: Hur gick det med LCHF-tacos?

Själva tacosen blev god men tortilla och skal gick åt helvete. Bättre lycka nästa gång liksom :P

Jag har märkt att vilken ost man använder kan göra riktigt stor skillnad, dock aldrig gjort tacoskal men mycket pizzabotten på ost och blomkål.
Spelleder: Vildhjarta med DoD Trudvang och Mutant: År noll.

Spelar: Virannsk dulgadråpare med onlinetjänsten (SL:s egna kampanj i Vastermark).
Brynjard

Next

Return to General