RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

General

Skitsnackstråden 3

Platsen för seriösa diskussioner, som inte behöver handla om Trudvang eller Götterdämmerung.
The place for serious discussion which need not involve Trudvang or Götterdämmerung.

by Erik » 06 Mar 2016, 17:16

Hurra! Fint att det finns kvar. Tack ska ni ha!
Erik

by Ganglere » 11 Mar 2016, 20:35

Det finns alltså några få tappra som fortfarande pysslar med detta, har förstått att vi är en utdöende art...
Har kollat in gamla forumet av och till och blev helt förkrossad när jag en dag upptäckte att alla trådar var låsta. Inte för att jag skrivit något på en halv mansålder, men ändå.
Blev glad när jag hittade detta forum. Kostade till och med på mig några regelfunderingar igår (inte för att någon svarat :cry: ) ja okej, ziox svara på det andra inlägget ;)

Väl mött alla tappra riddare av det murkna bordet :mrgreen:
Född i ljus, uppväxt i mörker, vildhjarta för evigt...
Ganglere

by Mattsson » 15 Jun 2016, 18:35

Tror Rollspelandet kommer tillbaka igen bara det är lättillgängligt, men tjusningen är ju att sitta tillsammans med papper,penna och tärningarna!
Skrev ett inlägg i Trudvang-tråden om att Riotminds borde skapa en android och ios-app som är bra så kommer det göra folk nyfikna!
(Samt hjälpa oss som spelar)

Alla som spelar och hänger här i forumet får peppa folk att testa spela om dom inte gjort det och att regga sig på forumet.

Länge leve rollspelens fantastiska värld!
Mattsson

by Brynjard » 20 Jun 2016, 21:31

Har precs invigt tre arbetskamrater i rollspelens fantastiska värld!
Dock inte DoD utan Mutant: år noll. De har aldrig spelat rollspel så jag tog en värld de lätt kan känna igen sig i och som de själva var intresserade av. Efter fyra spelmöten är de fast så det ska bli både BRP och Trudvang vad det lider. :)
Spelleder: Vildhjarta med DoD Trudvang och Mutant: År noll.

Spelar: Virannsk dulgadråpare med onlinetjänsten (SL:s egna kampanj i Vastermark).
Brynjard

by Quirloo » 21 Jun 2016, 08:29

Det är härligt att höra. Själv har man under åren introducerat ett oräkneligt gäng till rollspelets fantastiska värld men i dagsläget är det tuffare. Men visst, det ska vara tillgängligt och framförallt tilltalande. Det tycker jag att Trudvang är men speciellt i bokform. Snyggare och mer inspirationsskapande böcker inom rollspel får man leta efter.
Quirloo

Previous

Return to General