RiotMinds forum

Officiellt forum för Trudvang, Drakar och Demoner & Götterdämerung. Official forum for Trudvang Chronicles

Produkter och Releaser / Products and Releases

Formgivning DoD Retro

by Klaatu » 30 Jan 2016, 12:42

Som alla som var med på den gamla tiden fick jag grymma nostalgi-vibbar när jag såg testuppslaget (den med vargmannen) med formgivningen från 80-talet. Samtidigt så kändes det så himla mycket 80-tal och att de nya bilderna av Johan Egerkrans inte alls kommer till sin rätt i den stilen. Jag tycker att om Riotminds inte skall göra en ren nytryckning (vilket de inte skall) att de kan göra en ny modern formgivning för 2010-talet. Annars kan vi ju bara plocka fram den gamla boxen och använda oss av den.

Vad tycker ni, retro eller helt ny formgivning?
Image
Klaatu

by MaxHerngren » 30 Jan 2016, 12:52

Klaatu wrote:Som alla som var med på den gamla tiden fick jag grymma nostalgi-vibbar när jag såg testuppslaget (den med vargmannen) med formgivningen från 80-talet. Samtidigt så kändes det så himla mycket 80-tal och att de nya bilderna av Johan Egerkrans inte alls kommer till sin rätt i den stilen. Jag tycker att om Riotminds inte skall göra en ren nytryckning (vilket de inte skall) att de kan göra en ny modern formgivning för 2010-talet. Annars kan vi ju bara plocka fram den gamla boxen och använda oss av den.

Vad tycker ni, retro eller helt ny formgivning?

Jag tycker det som visades faktiskt funkar. Man vet aldrig innan man ser hur det "nya" skulle se ut. Som sagt så var det bara ett test och jag gissar att mycket kan komma att ändras under utveckling :)
Better is it to listen to the string that broke than to never draw a bow
MaxHerngren

by Klaatu » 30 Jan 2016, 13:21

MaxHerngren wrote:Som sagt så var det bara ett test och jag gissar att mycket kan komma att ändras under utveckling.

Det är ju det som är frågan, skall formgivningen förändras eller inte? Det finns inget mellanting om du förstår vad jag menar.

Låt mig göra en liknelse för min ståndpunkt. Alla som har sett Jorges Bestiarium tycker nog att det är en fantastiskt snygg produkt med sina bilder på en bakgrund som liknar gamla pergamentsidor. Tänk sedan om alla fina illustrationer av Tapia, Bergting och Nelson istället hade stoppats i en produkt som Monsterboken. Jag tror att de flesta håller med mig om att det inte skulle bli en speciellt snygg produkt. I alla fall inte i närheten av det mästerverk som Jorges Bestiarium blev tack vare sin fräscha nya formgivning.
Image
Klaatu

by MaxHerngren » 30 Jan 2016, 14:19

Klaatu wrote:Tänk sedan om alla fina illustrationer av Tapia, Bergting och Nelson istället hade stoppats i en produkt som Monsterboken.

Jag skulle nog hålla med dig om att det är sant för Jorges Bestiarium. Trudvang är en väldigt annorlunda värld som förtjänar (läs kräver) sin egen formgivning. Med det sagt så är ju denna "retro version" något som (enligt min uppfattning) baseras på gamla DoD. Därför känns det passande att ha en mer gammaldags layout. Samtidigt så håller jag med dig om att det kan vara intressant att se en mer modern look. Jag tycker att det är positivt att alla alternativ testas.
Better is it to listen to the string that broke than to never draw a bow
MaxHerngren

by Brynjard » 31 Jan 2016, 10:01

Jag tycker att det bästa vore den "nya" layouten som vi fått exempel på. Ny stil men den bruna färgtonen och motiven får mig ändå att bli nostalgisk och tänka på hur/vad jag spelade innan Riotminds produkter.

Sen hade jag ju hoppats på reglerna från -91 eller expert men får börja dressera mina T10:or inför alla T100 rullningar :)
Spelleder: Vildhjarta med DoD Trudvang och Mutant: År noll.

Spelar: Virannsk dulgadråpare med onlinetjänsten (SL:s egna kampanj i Vastermark).
Brynjard

Return to Produkter och Releaser / Products and Releases